יום חמישי, 19 באפריל 2018

נשמה חשפה למה נפטרה צעירה



בשנת תשע"ד, נפטרה נערה צעירה בת 19, בתו של אחד מתלמידי החכמים במושב תפרח. הנערה, הלכה לישון ולא קמה בבוקר. המקרה זעזע את הציבור בכלל ואת ההורים בפרט, שצערם היה רב לאחר שבמקום להוביל את בתם לחופה עם בחור תלמיד חכם, הובילו אותה לקבורה.

כעת, חושף הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, את הסיפור המטלטל שמאחורי הפטירה הפתאומית שנחשף בזכות חלום שחלמה אחותה בת ה-12, שבעת הפטירה היתה בת 8 בלבד.

האחות בת ה-12, סיפר הרב זילברשטיין כפי המתפרסם בקובץ "ווי העמודים", חלמה שאחותה באה אליה בחלום ומובילהאותה ליער ושם התיישבה על ספסל ושוחחה איתה.

"טוב לי מאוד שם", סיפרה הנערה שנפטרה לאחותה הצעירה וביקשה ממנה שתגיד להורים שלא יצטערו על פטירתה כי טוב לה מאוד שם.

בשלב זה, חשפה הנערה את סיפור חייה בפני אחותה והסבירה לה את פשר פטירתה בגיל 19 בלבד.

הרב זילברשטיין הביא את הסיפור כפי שסיפרה לאחותה: "בפרוץ השואה הייתי ילדה קטנה, הורי נתנו אותי למשמרת בידי גויים, כדי שישמרו עלי, ולאחר גמר המלחמה הגויים לא החזירו אותי לעמי. הייתי ביניהם עד גיל 19, כשהייתי בת 19 נודע לי שאני יהודייה, ושאני בת לעם ישראל, מיד עזבתי את הגויים, וחזרתי לעמי, התחלתי לשמור תורה ומצוות, ואף נשאתי לתלמיד חכם וגרתי בבני ברק, ושם הקמתי משפחה לתפארת.

"כשהגעתי לאחר מלאת שנותי לשמים, פסקו לי שבעקבות מעשי מגיל 19 מגיעה לי גן עדן בעולם גבוה, אך בעקבות זה, שעד גיל 19 לא שמרתי תורה ומצוות, איני יכולה להגיע לשם, אלא אם אעבור זיכוך, ונתנו בפני שתי ברירות - או לעבור את הזיכוך בשמים או לחזור בגלגול כאן בעולם ל-19 שנה.

"בחרתי לחזור בגלגול ל 19 שנה, וכך נולדתי להורי כאן בתפרח, וחייתי 19 שנה, וכשנגמר זמני, פרחה נשמתי כדי להגיע העולם העליון שנקבע לי, וכל כך טוב לי כעת שאיני יכולה לתאר".

עד כאן מה שחלמה האחות הצעירה, כשקמה בבוקר היא חשבה שמדובר בדברים בטלים ולא סיפרה דבר להוריה, אך החלום חזר ונשנה שלוש פעמים, כאשר בפעם השלישית האחות שנפטרה אמרה לאחותה - אתן לך סימן מובהק שהחלום - אמיתי.

וזה הסימן שנתנה האחות: "לאחר ה'שבעה' אבינו נסע לקברי שבהר המנוחות, והיה לי כל כך טוב שאבי הגיע לשם ואמר עלי פרקי תהלים. ב'שלושים', אבינו החליט שהנסיעה מתפרח לירושלים לוקחת הרבה מאד זמן וזה ביטול תורה ולכן לא בא לשלושים. אמנם מצד אחד היה לי טוב אילו היה בא לקברי, אך מצד שני, אי גרימת ביטול תורה - היה לי למשיב נפש אפילו יותר מאשר כשבא לקברי בשבעה".

האחות הצעירה, שהיתה אז בת 8, לא זכרה כלל מהנסיעה של האב ב'שבעה', ומאי הנסיעה ב'שלושים', וספרה להוריה על החלום, ואף סיפרה להם על הסימן שהיא מסרה לה כדי שתספר על כך להוריה, ואכן ההורים אישרו את כל הפרטים.

הרב זילברשטיין חתם את הסיפור המטלטל ואמר: "כמובן שההורים מאד התנחמו משמיעת החלום ולמדו מכאן מוסר השכל גדול: א. שהם כל כך הצטערו על פטירת בתם, ובוודאי ידוע שהכל הוא בחשבון נפלא, וזה לא היה יכול להיות אחרת, אבל כעת גם נודע להם מה היה אותו החשבון שלא היה יכול להיות אחרת. ב. על חשיבות לימוד התורה שמייחסים בשמים לאביה, שזה דוחה עלייה לקבר, למרות שיש בזה נחת רוח לנשמה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה