יום חמישי, 16 בנובמבר 2017

עשרה כללים לשלום בית


הרב לייזר ברודי

1. בראש ובראשונה, אני מציע, בעצם ממליץ בחום, שתקרא את ספר ההדרכה לבעל – בגן השלום של הרב שלום ארוש, ולכלה שלך תוכל להעניק כמתנה נפלאה את ספר ההדרכה לנשים חכמות נשים, שגם אותו חיבר הרב שלום ארוש. הרבה זוגות ראו ישועות ונפלאות אחרי שקראו ספרים אלה ויישמו את העצות, ההדרכה וההכוונה שהרב ארוש מציע שם.


2. לעולם אל תבקר את אשתך. בשום מקרה. בסביבה משוחררת מכל ביקורת, טענות, תלונות וכו', אשתך תפרח מבחינה רגשית והיא תעשה כל שביכולתה לשמח אותך, כך שבסופו של דבר לא יהיה לך בכלל על מה לבקר אותה.

3. לעולם אל תעיר הערות ותמתח ביקורת על הוריה ובני משפחתה. שמור על קשר טוב עם הוריה. אם תפתח קשר כזה אשתך תחזיק לך את זה כטובה גדולה מאוד, דבר שיתרום לקשר ביניכם, בעיקר, להערכה, חשיבות והיחס שלה אליך.

4. כשאשתך מבקשת ממך דבר מסוים אל תאמר לה "לא". גם אם אין באפשרותך לרכוש את הדבר – מצב כלכלי וכו', השתדל לומר לה בעדינות שבהזדמנות הראשונה, ברגע שיתאפשר מבחינה כלכלית, תמלא את בקשתה.

5. הקדש לאשתך לפחות 30 דקות ביום והקשב לה. אל תדבר, פשוט תקשיב לה. הראה לה שחייה ומה שעובר עליה חשובים לך. אם יש באפשרותך, הקדש לכך שעה ביום. זמן זה יקר וחשוב מאוד ליצירת קשר איכותי בין בני הזוג. ושוב, חצי שעה/שעה לבד, בלי טלפונים, טלוויזיה וכו'. זה כמובן לא זמן איכות.

6. שים את אשתך במקום הראשון בסדר העדיפויות שלך, מעל לכולם.

7. לעולם אל תאמר לשום אדם מילים פוגעות או מעליבות על אשתך.

8. אם אשתך אינה מרוצה ממך, אל תכעס. היא המראה שלך והיא משקפת את מה שאתה. זה גם בדרך כלל סימן לכך שבורא עולם לא מרוצה ממך. אז במקום לריב איתה, עשה חיפוש רוחני מעמיק בתוכך, שפר ותקן את הדברים הטעונים תיקון, ותראה איך דברים משתנים וקורים רק לטובה.

9. חייך תמיד ודבר ברכות ובנעימות עם אשתך. אין דבר שגורם לאישה להיות עצבנית ומתוחה כמו בעל עצבני.

10. ככל שתגדיל את האמונה והביטחון שלך בבורא עולם, כך תגדיל את הכוח הפנימי שלך. אישה מאוד אוהבת ומחוזקת כאשר לבעלה יש כוח פנימי להישען עליו. היא שונאת בעל רגשני וחלש שנשען עליה. האמונה מחזקת אותך גם בתחום הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה