יום שבת, 25 במאי 2013

איך מותר להגביה ידיו מעל לתפילין

בסוטה [לח א] אמרו שכהן גדול שנושא כפיו אינו מגביה ידיו למעלה מראשו משום שלבוש בציץ ושם ה' כתוב עליו. וצ"ע, שלמה לא נלמד קל וחומר לאסור מי שלובש תפילין שלא יגביה ידיו למעלה מראשו, וכמו שעושה קו"ח בגמ' יומא [ח א] שיש איסור היסח הדעת בתפילין קו"ח מציץ שנאמר בו תמיד, ומה ציץ שאין בו אלא אזכרה אחת אמרה תורה שלא יסיח דעתו ממנו תפילין שיש בהן אזכרות הרבה על אחת כמה וכמה. כך גם נאמר מה ציץ שאין בו אלא אזכרה אחת אסור להגביה ידיו למעלה ממנו, תפילין שיש בהן אזכרות הרבה, על אחת כמה וכמה. 

תגובה 1:

  1. the placement of the hands above the head aren't equall byt eh tefilin and the tzitz seing as they rest in different places. thus they are essentially different in this respect, mah she'ain kein by the hesech ha'daas and the kal vachomer is clean 

    השבמחק